zondag 30 juni 2013

Van demontage naar opbouw

Inmiddels is er een grote voorraad onderdelen geleverd door Brooklyn Spares. Hiermee kan fase 1 van de opbouw - het rollend chassis - beginnen. Er is deze week veel werk verzet, dat nu ook echt zichtbare resultaten oplevert en waaraan je kunt zien we na de afbouw weer naar opbouw gaan.


Alle gestraalde delen die bij het chassis en de assen horen zijn behandeld met het roestwerende middel RX5 en netjes in het zwart afgewerkt met RX10. De vooras wordt als eerste weer opgebouwd. Hier zitten de swivels inmiddels weer op, zodat het geheel weer op een as van een auto begint te lijken. De komende week volgen de differentiëlen en steekassen en natuurlijk de locker op de achteras.

Ook voor de versnellingsbakken is inmiddels een parts list klaar, zodat deze binnenkort ook weer opgebouwd kunnen worden. Er is een te reviseren stuurhuis gekocht, zodat we over stuurbekrachtiging kunnen beschikken.

Aan het chassis is veel geslepen en gelast. Na het stralen vielen verschillende plekken op, die je gewoon niet ziet als er allemaal vuil op zit. De reparaties worden allemaal met groot vakmanschap uitgevoerd. Dit weekend is de verrotte achterbalk er afgeslepen, zodat er een nieuwe op kan. Het chassis was daardoor aan de achterkant open, zodat mooi even alle troep er uit geklopt kon worden.


Uiteindelijk hebben we besloten het chassis toch niet te verzinken. Dit komt door de zorg of in het zinkbad wel overal een zinklaag aan de binnenkant zal komen te zitten. Zink hecht niet op vuil en dringt niet door op plekken waar luchtbellen blijven zitten. En juist aan de binnenkant is conserveren het belangrijkst. Ook hier kiezen we nu voor het roestwerende middel. Aan de binnenkant achtereenvolgens RX5 en RX7 en aan de buitenkant RX5 en RX10 in het zwart.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten